Prijavi se

Pretraga sajta

Recenzija albuma "Moderna mitologija rađa svakakva čudovišta"

Sajt "Urban Bug" je objavio interesantnu recenziju našeg strip-albuma "Moderna mitologija rađa svakakva čudovišta", koju je napisao Pavle Zelić - pisac i strip scenarista

Image

Neprebrojne bubice, monstrumčići i pokoji melanholični gitarista naseljavaju svet unutar glave Tihomira Čelanovića, jednog od najboljih domaćih ilustratora i stripadžija, autora svetskog ranga koji ipak uspeva da pored angažmana u belom svetu, uradi i nešto za svoju dušu, i na radost svih nas, zaljubljenika u njegove iščašene junake i priče. Kako sam to definiše, mesto nastanka kratkih storija, skica i ilustracija sakupljenih u ovom albumu je Kfatoliperazus, „prva leteća redakcija na svijetu“. U pitanju je „dirižabl nemjerljivih razmera, čije se prostorije koriste za osmišljavanje crteža, priča i stripova“, a koji krasi naslovnicu prve kolekcije onog najboljeg što Tihomir zna i ume objavljene u Srbiji, iako je pre simboličnih 12 godina takvu imao u Italiji.

Buva Morcina i muva Pedro i njihove avanture u ljudskom oku nevidljivom mikrokosmosu insekata koji pevaju, igraju košarku i proriču budućnost, strašilo Nebojša oživljen pomoću krave sa leptirićima u stomaku, čudovišta Fćuhidi koja otimaju decu da bi im izmišljala gradove, lekcije o sviranju gitare koje se pretvaraju u ljubavne pa i životne savete, sve to i mnogo, mnogo više je sabijeno na skoro 70 strana vrhunskog autorskog izraza. Sentimentalne ali ne i melodramatične, intimne ali ne hermetične, eksperimentalne ali i koherentne, šašave i spontane, ali uvek sa jakom poentom i porukom, ove priče traže višestruka čitanja, a nagrađuju slojevima značenja i imaginacije natloženih u svakoj replici, bogato iscrtanom kadru ili simbolički jakoj sceni.

Kao deo tradicije podjednako jakih alternativnih i „glavnotokovskih“ škola stripa, Tihomir uzima najbolje od oba sveta. Njegovi stripovi su visokoprofesionalni, zanatski i stilski perfektni izrazi jednog samouverenog crtača i pripovedača, a sa druge strane, imaju jak otklon od popularne (super)herojštine, konvencionalnosti zapleta i žanrovskih ograničenja, i u svakom pogledu, mada to autor nigde ne ističe, streme umetničkom nivou koji nonšalantno postižu i u reči i u slici.

Za one koji ga prate preko sajta, ili još bolje, bloga ili za vas koji to još niste učinili a trebalo bi odmah nakon čitanja ovog teksta, Čelanović ostaje jedan od onih novih klasika koji nas dodatno povezuje sa detinjim i naivnim u nama, ali na način koji tera na dodatno promišljanje i raspaljuje maštu. Za one koji ipak više vole da svoju dozu ilustrovanog raja dobijaju u štampanom obliku, „Moderna mitologija rađa svakakva čudovišta“ je nezaobilazna publikacija. Nadamo se samo da sledeću nećemo čekati više od decenije.

link ka recenziji:

Produžena izložba stripa "Moderna mitologija rađa svakakva čudovišta"!
Untitled 1